Leren zichtbaar maken (de grondslag)

Datum:
11 april 2019
Tijdstip:
15:45 - 18:15 uur
Inschrijven tot:
22-03-2019 13:25
Locatie:
Locatie volgt nog...
Doelgroepen:
Leerkrachten, Onderwijsassistenten, Intern begeleiders
Docent:
Onderwijsadvies
Prijs:
€ 50,00
Duur:
eenmalige bijeenkomst
Inclusief broodjes:
Nee
Aantal plaatsen:
10
Plaatsen beschikbaar:
Nog 6 plekken beschikbaar
Login om u in te schrijven

Het baanbrekende boek Visible Learning van John Hattie bevat de resultaten van meer dan vijftien jaar onderzoek waarbij miljoenen leerlingen zijn betrokken. Daarnaast bevat het de grootste verzameling van evidence-based onderzoek over wat feitelijk werkt op school om het leren te verbeteren. Tijdens deze training worden de belangrijkste inzichten uit de theorie van John Hatti onder de aandacht gebracht en wordt geleerd hoe dit in de praktijk toegepast kan worden.

In één dag worden de denkkaders die een invloed hebben op de leerprestaties van leerlingen toegelicht en leert u de effectgroottes van de verschillende strategieën interpreteren.

Je staat stil bij de 5 sleutelideeën van zichtbaar leren:

  • Wat is iemand die zichtbaar leert?
  • Wat is uw impact als leraar op het leren van je leerlingen?
  • Hoe kunt u inspirerend en motiverend lesgeven?
  • Hoe geeft u effectieve feedback?
  • Wat maakt een school tot een plaats waar leren zichtbaar aanwezig is?

Je gaat na afloop van deze bijeenkomst naar huis met enkele praktische instrumenten waarmee je in de praktijk verder aan de slag kunt gaan. Deze dag is zowel een kennismaking met het programma, als een uitstekende basis voor de verdere uitrol van dit programma en het betrekken van meer mensen binnen jouw school.

Het resultaat:

  • Je kunt de belangrijkste resultaten van het Visible Learning onderzoek beschrijven
  • Je kunt een aantal kenmerken van een leerling, die inzicht heeft in zijn eigen leren, opnoemen
  • Je begrijpt dat een ‘effectgrootte’ een praktische en bruikbare manier is om het groeien van leerlingen te meten
  • Je kunt de rol van feedback beschrijven en wat de mogelijke impact hiervan is op het leerproces
  • Je kunt de denkkaders beschrijven die een invloed hebben op de prestaties van leerlingen

 

Doelgroepen

  • Leerkrachten
  • Onderwijsassistenten
  • Administratrices
  • (G)MR
  • Conciërges
  • ICT-ers
  • Bedrijfshulpverleners
  • Directeuren
  • Vakdocenten LO
  • Intern begeleiders
  • Onderwijsondersteunend personeel

bavoacademie17 250